äntligen vår!

Idag är det söndag.
Jag hjälper matte att jobba lite och husse sover skönhetssömn.

Det blåser och ser inte så promenadvänligt ut utomhus så jag försöker övertyga matte om att vi ska stanna inne.

Just nu försöker jag tala om att askmolnet kan vara skadligt för små grisar.
Jag kan ju få hosta!

Matte pratade nåt dravel om att det inte har trillat ner än, utan mest ställer till det för flygplanen.
Jag skiter väl i flygplanen.
Det är bara bra om de inte går för då stannar matte hemma med oss nästa vecka istället för att åka bort och jobba.

Jag vill ju helst slippa motionera när det är dåligt väder.
När det är fint väder går jag gärna och strosar längs ån eller lägger mig och solar nånstans.
Tyvärr är det lite för kallt för den än, men det snart dags!

Jag gillar våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0