Vård av sjuk husse

Husse ligger i sängen och snorar och har ont i halsen.
Jag snarkar i soffan.

Eller snarkade ska jag väl säga, för nu är jag uppe och kollar så att han inte är FÖR sjuk.
För att ge mig mat alltså.
Jag hoppas att han ska vakna till strax så att vi kan slappa i soffan tillsammans.

Man får liksom passa på när han är hemma och sitter still.
Matte var hemma med mig på kvällen igår, men hon satt inte still.
Hon packade ner saker i en låda och upp ur en annan.
Det ska visst fixas lite i arabrummet.

Jag försökte hjälpa till med fixandet men då fick jag bara höra att jag skulle ge mig ut ur rummet och sluta välta hennes cykel.
Jag struntar väl i hennes jämrans racer.
Det var handduken bakom cykeln jag var intresserad av...

Nu ska jag se om inte husse kan vakna snart.
Barngrindskonsert med tandgnissel - kommer här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0