ingen större surprise

Jag surfade lite på Aftonblaskan idag och hittande nedanstående text.

Jag är lite konfunderad.
Det verkar nämligen som om författaren av texten tycker att det är konstigt att barnen inte har koll på vad maten kommer ifrån.

Jag tycker inte att det är så märkligt att barn till föräldrar som äter mintsås på middagssteken, tycker att ett rum som är 2x2m är "rymligt", kör på fel sida vägen OCH har heltäckningsmattor på badrumsgolvet inte har så bra koll.

Jag menar - vad kan man förvänta sig?

Själv är jag så klart mycket smartare.
Jag ser skillnad på en morot och jag vet prexis hur en kålrot ser ut (och smakar = inte så gott).

Dessutom vet jag alldeles säkert varifrån min mat kommer.
Köksbänken!



Är det fjärilar som gör ost? Och bacon kommer från påfåglar?
Japp, så är det – enligt brittiska barn.

Jamie Oliver har ju redan tagit sig för pannan när han upptäckt att brittiska kids inte kan skilja en mango från en tomat. Men en ny undersökning av hemkunskapstillståndet hos sex- till åttaåringar visar sig att barnen lever i något som kunde beskrivas som Alice i Underlandet.

Glass av fisk och potatis
Somliga knattar ansåg att det enda rätta sättet att göra glass var att pluppa ner ost, fisk eller potatis. Och att biff kommer från kossor var inte troligt, enligt barnen som hellre gissade på gris.
Chipsen borde kaniner eller får ha något med att göra.

Koll på morötter
Det är försäkringsbolaget Cornish Mutual som frågat 1100 ungar om mat.
Men om de har dålig koll på påfåglar och glass så vet de i alla fall hur en morot ser ut. De klarade 98 procent.

Men en kålrot klarade inte ens hälften.

Aftonbladet 100204


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0