jag är bra på att bädda

Jag är duktig på många saker.
En av dem är att jag är himla bra på att väckas.
En annan är att jag kan vara mest i vägen av alla på denna jord.

Men bäst av allt är jag på att bädda.



Jag kan bädda så att jag knappt hittar ut själv.
Det är när jag bäddar i säcken, eller om jag lyckas komma in till mattes och husses sovrum och kan lägga mig innuti deras stora mysiga påslakan.

Jag är också bra på att bädda ner mig under filten.
Det är svårt i soffan, för den är så smal. Det går bättre i sängen för då han man liksom lite mer svängrum.
Sängen i arabrummen funkar fint, för den har både svängrum och filtar med lite tyngd i.

Jag är också himla bra på att bädda så jag får en liten huvudkudde att lägga mitt vackra tryne på.
Jag gillar bäst att sova på huvudkudde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0