kommunikationsmiss

Idag blev det inte så mycket bloggat.
Jag ber om ursäkt för det.

Matte har varit på äventyr hela dagen (söka jobb kallar hon det) och husse och jag har diskat (mest husse), räddat världen (mest båda), jobbat (mest husse) och vilat oss i form (mest jag).

Miccy föreslog pulka som lösning på snöproblematiken.
Det är ett bra förslag, som jag ska överväga.
Idag klarade jag mig bra genom att bara undvika frågan om utgång helt och hållet.

I morse var jag i och för sig lite toanödig.
Matte hade satt klockan på åtta och det var tydligen viktigt att inte försova sig så jag hjälpte till så gott jag kunde.
Det sammanföll ju så bra med mitt toabesök.

Tyvärr tyckte inte matte om att jag började flytta på lådan i vardagsrummet (de hade ställt den snett och det ver ju var och en att det inte går att pinka orakt) så hon jagade upp och skällde (kan ni tänka er?!).
När jag snällt (jag är snäll) hoppade upp i soffan och tänkte "FINE, jag pinkar väl senare dårå" så blev hon ännu surare.
Jag fattade först inte ett smack, men när hon jagade ur mig ur soffan en andra gång, satte köksstolen i vägen så jag inte kunde hoppa upp i soffan och med milt våld tvingade ut mig i hallen för att sedan raskt hoppa in i duschen (ilsket muttrande måste jag tillägga) så trillade femöringen ner.
Hon ville att jag skule använda lådan i hallen.

Varför sa hon inte det med en gång?
Den lådan stod ju dessutom rakt.
Mission accomplished väldigt snabbt och jag kunde gå tillbaka till att jobba på min skönhetssömn.

Tack för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0