Min kampanj mot matte del 1

Jag har länge hävdat min rättmätiga plats som hemmets härskare.

Tyvärr får jag alltid känna mig besegrad av matte...
Husse är ganska besegrad han också (inte alltid dock).

Eftersom jag brukade acceptera att matte vann så brydde jag mig mest om att bråka med husse tidigare.
Men nu ska det bli ändring på det!

Jag är stor nu och det är dags för en förändring!
Jag vill också bestämma lite.

Jag vill tex. bestämma när jag ska gå ut.
Jag vill också bestämma när jag ska gå in, vakna, sova och äta.

Första etappen är dock att smyginföra bestämmandet.
Därför har jag börjat bli MYCKET bestämd med vilken väg vi ska gå på promenaderna.
Om matte vill gå vänster så väljer jag höger.
Vill matte gå till ån vill jag gå till skolgården.
Hon ska inte tro att hon ska få diktera min motionsrunda.

Från och med nu sätter jag ner klöven och väljer rätt sida av lyktstolpen när vi är ute och går.
Rätt sida = min sida!

Kommentarer
Postat av: Karin

jag föreslog för din matte att du kunde få husvagnen om du vinner den, bo själv och bestämma själv.... Du är ju en stor gris nu! =)

2010-06-04 @ 16:39:09
Postat av: gammelmatte

Rufus, hav tålamod! Snart är du på Holliday i Ed och då brukar du ju få bestämma en del....... Puss

2010-06-05 @ 13:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0