Gråben

Jag tycker att det där med vargar är lite läskigt.

Men det betyder inte att jag vill skjuta dem.
De kan vara i skogen, jag trivs bäst på asfalten.

OM jag skulle träffa dem så är det bäst att matte är med och att det är morgon.
Hon är minst lika läskig som en varg på morgonen!

De som vill skjuta vargarna är nog också rädda.
De vet nog inte att vargen är minst lika rädd och att det vore bättre att bara låta den vara.

De har ofta fel också.
Till exempel så säger de att vargarna äter hundar.

Det är inte helt osant, men det är lika sant att hussen råkar panga sin hund för att de tror att det är en älg i buskarna.
Dessutom är det farligt att vara hund, för det kan komma bilar också.
Inte i skogen kanske, men det finns hundar som också gillar asfalt.
En varg som jag och matte gillar extra bra är den här:

Husse och gammelhusse är mer förtjust i Hiawata...
Gammelmatte gillar afrikanska djur mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0