SM-GULD

Igår vann mitt favvolag nåt som heter Allsvenskan.

Matte och husse firade en stund på stan, men jag fick vara hemma och fira lite.
Jag fick inte gå på matchen heller, fast jag hörde den så bra ändå, det lät jättemycket från Ullevi.

image84

image85

Heja Blåvitt!

vabbar

Hello
Idag vabbar jag.
Min matte är sjuk och dålig så jag tar hand om henne.
Igår var hon supertråkig och sov hela dagen.
Idag mår hon visst lite bättre för hon skulle bestämt ha ut mig på en promenad nyss.
För att känna efter hur hon mådde sa hon.
Jag kunde talat om i förväg att det inte var speciellt bra.
Som hon mådde alltså.
Det var visserligen sol ute, men så kallt!
Och så mycket löv!
image83
Jag säger då det.
Bättre att stanna inne och bli frisk säger jag.
Det kan ju aldrig vara nyttigt med sådär mycket frisk luft...

upprörd

Igår var matte dum.

Bara för att jag var lite upprörd när vi satt i soffan (husse var inte hemma) och talade om vart matte skulle sitta så blev hon JÄTTEARG på mig.

"Lägg dig i andra hörnet din gangster" vrålade hon åt mig och slängde saker på mig.
(en t-shirt är väl saker?)

Då blev jag liksom lite sur på matte.
Jag la mig och visade hur sur jag var ett tag men hon vekade inte fatta alls.
Hon verkade mest nöjd med att jag höll mig ur vägen för hennes nedra dator...

Då gick jag in i arabrummet en stund.
Sen trodde matte att jag hade rymt.
Fast jag var bara tyst.
Jag var ju sur.

När hon kom in i arabrummet och tände lampan och hittade mig hade jag demonstrativt slängt ner några av alla kuddarna de har där.

Fast sen kliade hon mig bakom örat och sa snälla saker som att vi var vänner nu och så.
Först morrade jag lite men sen fick hon en puss iallafall.
Det går ju inte att vara sur när hon kliar på mig.

fötter

Husses fötter luktar illa.
Han stoppade dem precis under min näsa (som vi alla vet är den ganska stor).
Det var jätteläskigt!

Jag blev så chockad att matte fick hjälpa mig med skrivandet idag...

image82

Viktor

Mattes kompisars urgulliga son Viktor rapporterar från livet som pappa-passare (förut var han mamma-passare).
Han hittar på många bra saker, jag tror att jag kan lära en hel del av den killen!

Det är himla mysigt att bli kliad framför örat med en penna!

DSC00420.JPG
Det är himla mysigt att bli kliad framför örat med en penna!

tveksamt...

"Kom och sätt dig i soffan" säger hon.
"Lilla gosegrisen" säger hon.
"Hjälp mig att plugga" säger hon.
"Jag ska ta mig igenom den här boken med din hjälp" säger hon.

Men när jag föröker hjälpa henne att ta sig igenom boken genom att låta henne slippa några sidor får jag skäll.

"Ät inte på boken" vrålar hon.

Hur ska hon ha det?

Jag är ute och rastar matte, tänkte vi skulle spela lite basket.

DSC00418.JPG
Jag är ute och rastar matte, tänkte vi skulle spela lite basket.

what about second breakfast?

Matte och husse har börjat stolla sig och går upp supertidigt vissa mornar och är ute och går.
Hallå! Gå!
Gör man inte det tillräckligt mycket till och från matskålen (eller "tallriken" som matte och husse envisas med att kalla det för som man lägger maten på)?
Hursomhelst så för dessa tokerier med sig något som är gott iallafall.

Jag får frukost två gånger!

Först när de går upp och sen när de kommer hem från promenaden.

Jag trodde till en början att det berodde på att de var trötta och glömde bort att jag redan hade ätit frukost.
Men nu tror jag att jag har genomskådat mattes så kallade "list".
Hon ger mig bara en halva åt gången.
Fuskigt!

Jag ska nog hitta nåt att äta på för att fylla magen istället.
Soffa var det länge sen jag åt.
Undrar hur den här nya smakar?

RSS 2.0