Olika förutsättningar

Nagelvård för matte:




Nagelvård för grisen:



bättre förr?

Nu funkar värmen i våran lägenhet igen!

Det är riktigt behagligt och jag slipper frysa.
Jag blir till och med sugen på glass.

Alla är ju inte så knäppa som matte som kan köpa mjukglass mitt i vintern...



Men en liten pinnglass kanske?

Förr (när det var bättre) så länsade matte alltid Hemglassbilen varannan torsdag.
Då hade vi alltid glasspinnar hemma.
Nu säger hon att det är godare med Lejonet och Björnen och att det är nyttigare att ha matlådor i frysen.

Tråk.

Det är mycket svårare att öppna Lejonet & Björnen-paketen ju...

Glasspinnarna var jättelätta att komma åt om man väl hade fått upp frysdörren.
En gång hade matte bara stängt dörren till frysen lite.

Sen låg det 15 söndertuggade träpinnar på golvet hemma.
Jag känner mig tvungen att citera Maria Montazami:

MUMS!

Kan själv!

När ingen är hemma och bäddar ner mig får jag göra så gott jag kan på egen hand.


Jag gillar att sova i en grop!

Slut på friden

Nu är matte hemma igen.

Tydligen gick det bra att jobba i fabriken mitt i natten.
Tyvärr gick det mindre bra för gubbarna att slutföra arbetet så nu måste matte åka tillbaka nån gång och jobba mer.

Inte mig emot.
Det blir så JOBBIGT när hon är hemma.

Som igår tex. när jag bara hade busat ytterst lite i hallen med lådorna när hon kom hem.
Då blev det skäll, uppskjuten middag och arg promenad i regnet.
Ja, arg promenad.
Ni läste rätt.
Jag skulle BESTÄMT kissa i slänten och hon var så precis i sina instruktioner att jag inte vågade annat än att göra som hon sa.
Fort gick hon också, så fort så det var suddigt.

Ni ser ju själva.



Det syns ju till och med på paraplyet att hon var arg...

kurragömmagrisen del 2

Jag var väldigt duktig på att gömma en gång till (förutom den där gången i lådan)!
Det var också när vi bodde i ettan, och jag fortfarande var sådär liten.




Då hade husse gått iväg och skulle jobba hela natten och äldsta lillebrorsan kom och hälsade på oss.

Nån gång på kvällen kom Mr S. förbi och sa hej.
Sen gick matte och brorsan iväg och hälsade på husse en stund.

De kom hem mitt i natten (på riktigt, inte mattes fjantiga uppfattning om mitt i natten som är när hon vill sova och jag vill ha frukost).
Då var jag puts väck.

Herrejösses vad de letade!

Överallt letade de, speciellt i lådan där jag gömde mig den där andra gången.
Fast jag var inte i lådan.
Då trodde matte att jag hade gått på upptäcktsfärd utanför hallen när Mr S. kommit på besök.
Så de började leta i hela trapphuset.
Matte undrade om det var OK att ringa på hos grannen 02:00 en söndagsnatt och fråga om de sett en svart gris, stor som ett mjölkpaket ungefär.
Fast sen kom hon på att det kanske inte vore den bästa idén hon nånsin kommit på.
Bra idé (den andra alltså)!

Jag var nämligen inte i trapphuset heller!

Jag hade listigt krupit in och upp i den hoprullade madrassen som lillbrorsan skulle sova på senare.
Det var helt fascinerande sa matte - hur jag hade lyckats krypa in i madrassen (och upp ca 50cm från golvet) utan att madrassen hade vält.

Man är väl ninja sa jag.
Madrassninja!

full koll

Matte har åkt över Nordsjön för att arbeta lite i en fabrik där.
Jag förstår inte varför hon måste flyga flygmaskin för det, det finns gott om fabriker i Sverige.

Hon säger att det inte finns rätt fabriker här hemma, och det kanske stämmer.

Hur som helst så har vi grabbkväll här idag och kanske imorgon (det beror lite på när hon har fabrikat klart sig).
Vi ska nog spela spel skulle jag tro.

Vi är bra på det husse och jag.
Han har hand om kontrollerna och jag kontrollerar handen.
Viftar den (handen) för mycket nära min näsa får den skäll!




kurragömmagrisen del 1

Jag tror att jag har berättat om det här förut, men det verkade bortglömt så jag tar upp det igen.

Jag är en fena på kurragömma!

Det bevisade jag när jag var alldeles pytteliten.



En dag passade jag på att gömma mig en dag när matte var i skolan.
Hon var inte borta så länge så jag fick vara innovativ och snabb.

Till saken hör att vi på den tiden bodde i en etta.
Visserligen en ganska stor etta men, fortfarande bara ett rum (och badrum men där fick jag inte vara).
Så jag hade inte så värst mycket plats att gömma mig på som ni kan förstå.

Hur som helst - när matte kom hem var jag borta!
Hon letade i hela lägenheten, ropade på mig och vände ut och in på alla soffkuddar (som om jag skulle vara så tråkig och lägga mig bakom en soffkudde, i soffan är jag ju alltid annars).
Utan framgång letade hon.

När matte hade letat igenom lägenheten tre gånger tyckte jag att hon kunde få en liten ledtråd så jag gav mig (tyst) till känna.

Jag hade gömt mig i en låda under sängen, fast matte trodde inte att jag kunde ta mig in i den.
Men smart som jag är hade jag klättrat in under sängen, in genom baksidan på lådan, längst fram i lådan och lagt mig under en tavla.
Perfekt gömställe!
En annan dag ska jag berätta om ett ännu perfektare gömställe!

frostbiten

Idag var det visst inte så bråttom ur sängen för matte och husse.
De mumlade nåt om att det var så kallt utanför täcket.

Ja just det!

Där jag gick omkring, huttrandes, på gränsen till förfrysning var det JÄTTEKALLT!

Det är nåt som inte stämmer med elementen säger matte.
Hon och husse vrider upp dem till max men det är fortfarande frostgrader både på elementen och på golvet.
Jag försöker bädda ner mig så gott det går på dagen när jag är ensam men det är inte alltid så lätt.

Men i morse, när jag hade vaknat och kollat om det fanns frukost i köket (och det till min stora förvåning inte fanns det) tyckte jag gott att de kunde vakna och gå upp med mig.

Om inte annat för att ge mig lite mat så jag har nåt att hålla igång kroppen på nu när så mycket energi går åt till att bara hålla lilla stackars grisen varm.

Matte tyckte lite annorlunda (om uppstigningen).
Husse sov.

Så jag fick först ropa på dem.
Det gick lite bra - jag fick svar i alla fall.

Sen testade jag att banka på grinden.
Bara lite. Tre gånger vänligt men bestämt.
Det funkade sämre. Matte skällde lite.

Slutligen fick jag ta till det tunga artilleriet.
Banka köksdörren i sovrumsväggen så att det dundrar (lite) i sovrummet.
Det tog skruv. Då vaknade till och med husse.

Fast han var inte så värst glad.


Jag fick i alla fall till slut min frukost och sen fick jag gos och en nybäddad soffa.
Jag ska se om jag kan göra nåt åt kylan också under dagen.
Då kanske matte och husse kommer ur sängen lite snabbare i fortsättningen.





Så går det, om det inte blir varmare snart...


kollar läget i huset

I morse sprang matte runt och packade väskan, drack kaffe och plockade in disk i full fart.
Jag försökte få lite morgonro men det var inte nån större idé.

Istället tog jag mig en sväng i lägenheten för att kolla av mina domäner och se så allt var som det skulle efter helgen.

Först fick jag inte vara i sovrummet (tråk-matte).
Sen var jag visst i vägen i köket (framför diskmaskinen kan man ju annars tycka att det vore lugnt att stå).

Till slut gick jag ut i badrummet och inspekterade.
Det var inte direkt var hon hade förväntat sig att hitta mig.

Det är som om hon trodde att jag inte skulle vilja vara där inne, så nära duschen, jag förstår såklart inga av påhoppen som vanligt!




Allt var dock som vanligt.

Nu ska jag inspektera soffan!

Då går jag in genom garaget. Längre väg me...

100media_imag021 (MMS)

Då går jag in genom garaget. Längre väg med tak över huvudet liksom!


Mörkt, kallt OCH regnigt!

100media_imag021 (MMS)

Mörkt, kallt OCH regnigt!


Inte nån vidare fotograf, nä

Matte skulle ta kort på oss igår när vi vilade oss på soffan (strax efter att jag hade väckt henne genom att hojta högt i örat oavbrutet i tre minuter, sömntuta!).

Det gick inget vidare att få med båda på kortet...



Först fick hon med mina ben och sin egen haka.



Sen blev det halva hennes ansikte och mitt högra framben.

Då ryckte husse in som extraforograf!



Sen fick jag nog av fotograferingen och ville lägga mig bakom matte i soffan.

Hon var till en början inte lika entusiastisk över idén men efter lite övertalning (vassa klövar som stacks ner mellan soffrygg och matterygg) så fick jag min plats!


Ett träd har trillat ner över min å. Synd...

100media_imag020 (MMS)

Ett träd har trillat ner över min å. Synd. Det var ett fint träd.


Götlaborg

Matte och husse har köpt tokroliga tröjor.



Det är visst skoj att ha roliga texter på t-shirts.

Jag vet ju inte, jag har aldrig t-shirt (utom när matte tvingar mig och det är INTE roligt)



Tydligen var han som sålde tröjorna en väldigt snäll kille, för han gav kaffe och bullar till matte och husse.
Det verkar väldigt snällt!



Brrrr

Nu kommer vintern!

Iallafall så är det hysteriskt kallt just nu.
Jag stannar i soffan och njuter av solen så länge det varar.

Rätt var det är så börjar det väl regna eller så kommer matte hem från jobbet och släpar ut mig på promenad.

Brrr... som sagt var!



Jag och lillbrorsan skyndar oss ut på frostpromenad i Dalsland!


Snö är bara bra på ett sätt.
Det går att äta!


Hemväg

Höstpromenader i all ära (det är mysigt när solen skiner) men jag får alltid lite extra fart när det är hemgång på ingång!



Igår var det åtminstone uppehåll när vi var ute.
I måndags ösregnade det.

Jag får börja använda lådan på dagen, så kanske de fattar att jag inte vill gå ut när det är dåligt väder...
Idag kan det dock finnas chans för solmys i soffan.
Jag håller klövarna.

dumma testet

Jag gjorde ett test på GPs hemsida.

"Vem är du i Family Guy?"

Gissa vem jag liknar mest...




Byrackan!
Det är säkert bara för att ingen av oss har byxor...


Förresten gillar jag inte Family Guy.

Simpsons är mycket bättre.
De har Spider Pig!


finaste konstverket!

Världens bästa guddotter har ritat ett konstverk som matte har ovanför sin dator!



Jag tycker att det är väldigt likt en annan som är världens bästa (fast gris, inte guddotter)!


En väldigt bra grej med konstverket är att grisen är i 3D.
Modernt och påhittigt.

Passa dig Picasso - du blir snart passé!

Regn...

100media_imag018 (MMS)

Regn...


månen?

Månlandskap?



Nä, sandlåda - med frost!
Det börjar bli kallt...



Det är frost kvar i gräset långt in på dagen...
Nu är nog sommaren slut :(



Tur att jag har en soffa, flera filtar och sol som skiner in genom fönstret (nästan alla dagar)!

solmys

Matte plockade fram dammsugaren så husse och jag tog oss en stärkande promenad i solskenet.
Det var kanske inte så mycket stärkande för mina ben och husses tålamod för jag gick inte så fort.

Men jag gick länge!



På skolgården har någon planterat en gräsmatta.
Det är lite konstigt att den är grön fast det är oktober.
Alla andra gräsmattor är gula nu.

Dessutom luktar den här gräsmattan lite som mattes joggingskor.
De nya alltså, de gamla luktar mer...intressant.


skatt



Så här ligger det till!

Matte och husse jobbar, så att jag kan få mat.

betyg (?) till Google

Korrigering!

Mattes nya leksak verkar inte vara nåt vidare bra på det där med backar...

Min runda till äppleträden (där jag för övrigt ALDRIG får äta några äpplen så snart slutar jag gå dit) är ganska så platt...
Vi går ner för trappan mot skolgården, det är en höjdskillnad på ca tre meter.



Titta vad den visade:



Det är knappast några 20 meters backar där. Det hade jag ALDRIG gått med på...

Jag försökte förklara för matte att man använder metriska systemet i Sverige men hon sa att det redan var inställt.

Jag försökte ta reda på vad som var knas och googlade lite.
Då fick jag det här svaret:

"GPS receivers measure elevations much less precisely than latitude and longitude. Elevations can sometimes be off by a few hundred feet, though relative changes are tracked more precisely. To get a good elevation measurement make sure that you have a strong GPS signal (good sky visibility) and wait a few minutes for the elevation to settle to a stable value."

Eftersom jag inte är så bra på utikiska fick jag googla igen, översättning den här gången.

"GPS-mottagare mäta höjder mycket mindre exakt än latitud och longitud. Förhöjningar kan ibland vara av med ett par hundra meter, dock relativa förändringar spåras mer exakt. För att få en bra höjd mätning se till att du har en stark GPS-signal (bra himmel synlighet) och vänta några minuter för höjd att lösa till ett stabilt värde."

Det blev jag inte mycket klokare.

Betyget till Google (samlingsbetyg för leksaken, höjden, svaret och översättningen - ALLT är Googles fel) blir idag:

1 (av 5) frisläppta gruvarbetare.

gammelmatte tränar

Gammlematte hittade en träningspryttel (hon är nästan lika fixerad som matte) när de var och tittade på skor åt gammelhusse.

Hon var så hurtig så!
Titta bara så bra hon sträcker ut ryggen och jobbar med magmusklerna!




Fast sen var det visst fel på gummisnodden!




Husse tyckte att hon var lite pinsam så han låtsades som att de inte kände varandra efteråt.



Tacka vet jag soffträning!

Apropå det är det nog dags för att vända sig lite, eller gå ut i köket och se om det finns nån blåbärsdricka kvar!



ibland är det visst OK med sällskap

"Nej Rufus, du får inte vara i soffan nu - vi äter."

"Nej Rufus, du ska inte vara med vid matbordet när vi käkar - låt oss äta ifred."





Men ibland finns det visst inga som helst hinder för matsällskap!


Och så undrar han varför jag skäller på honom i soffan...

Svettiga Skägg

Matte och husse ska på någon form av biovisning idag.

Filmen heter Sweaty Beards och verkar vara himla skojig.



Själv ska jag vara ensam hemma, vare sig svettig eller skäggig men jag hade ju inte tackat nej till lite popcorn...



mattes nya leksak...

Min matte har en ny leksak.
I vanlig ordning när matte tycker nåt är skojigt ska jag och husse utsättas för det också (och helst tycka att det är lika skojigt).

Eftersom husse inte var hemma igår fick jag vara ensam testkanin.

Hela leksaken är ytterligare ett steg på vägen mot Googles totala världsherravälde tror jag.
Man kopplar upp sig mot en Ted Gärdestadlåt som vet vart man är och sen talar Google om hur långt man har gått, hur länge man har gått, hur höga backar man har gått upp för och hur länge man har pausat.

Så här gick vi:



Eller i siffror och bokstäver:

Total distans: 0.57 km (0.4 mi)
Total tid: 18:44
Rörlig tid: 5:41
Genomsnittlig hastighet: 1.82 km/h (1.1 mi/h)
Genomsnittlig rörlig hastighet: 6.02 km/h (3.7 mi/h)
Maxhastighet: 12.11 km/h (7.5 mi/h)
Minimihöjd: 55 m (181 ft)
Maxhöjd: 95 m (311 ft)
Höjdvinst: 77 m (252 ft)
Maxlutning: 0 %
Minimilutning: 0 %
Inspelad: 3 10 12 18:10:24 GMT+02:00 2010
Aktivitetstyp: Kvällspromenad


Banprofil:


Jag tycker det är lite fjantigt att hålla på och ta reda på vart man har gått.
Vet man inte hur man går är det väl kanske lite sent att ta reda på det efteråt..?


apropå koll

Det är inte så lätt att vara liten alla gånger.

I lördags var det en knatte här och hälsade på oss en kort sväng.
Han verkade himla trevlig och så, men kanske inte så välutbildad (ännu).

Han tittade storögt på mig när vi sågs, som alla andra människor brukar göra.
Sen sa han bä.

De andra skrattade och sa att det heter nöff (vilket visserligen också är totalt fel för det säger aldrig jag, men det är åtminstone nåt han slipper bli retad för).
Knatten envisades med bä.



Det är ett barn i vagnen, jag lovar.
Knatten är bara lite liten.

Han behöver uppenbarligen både växa till sig och lära sig saker.
Tur att han inte har lagt vantarna på boken i förra inlägget...

Vissa har ingen koll alls...

100media_imag016 (MMS)

Vissa har ingen koll alls...


pinsamt säger jag. pinsamt

Mina protester har inte hjälpt!

Matte fortsätter att skämma ut mig i tid och otid.



Till och med på en fredag skämde hon ut mig...



Normala människor brukar piffa till sig på fredagarna men matte tog på sig träskor.

Protesten lät inte vänta på sig (jo, lite - men bara till måndag).
I morse "hjälpte" jag henne att arrangera om i handväskan medan hon var ute och sprang.

Det var inte så populärt med glasögonfodral, tuggummipaket och mobilladdare på vardagsrumsgolvet.
Men nu kanske hon lär sig?

jag har fått konkurrens

Husse hade sällskap på jobbet igår av en trevlig tjej som heter Ada.
Han var helt lyrisk!


Först tänkte jag att matte får passa sig lite och kanske börja anstränga sig lite mer med frukost på sängen (gärna till grisen också) och så, för att inte husse skulle kollras bort alldeles av denna nya sköna varelse.

Fast sen stod det obehagligt klart för mig att det är JAG som kanske måste anstränga mig lite mer.


Här är hon.
Konkurrenten!



Hon ser dock en aning skeptisk ut till nya beundraren.
Det är bra, man ska spela svåråtkomlig!



Busa kunde hon visst också göra.
Men jag ska tipsa henne om att knän också går att bita i!



Jag (och uppmärksamma läsare) noterar att hon också har en bur på golvet.
Undrar om hon har blåbärsdricka i sin också?



Så här i efterhand kan jag faktiskt förstå varför han charmas så vansinnigt.
Hon är rätt söt...

Så idag väntade jag till 05:59 med att påtala bristen på frukost.
Klockan skulle ringa 06:00 och de brukar bli så purkna när jag väcker dem för tidigt.

Operation anstränga sig mer har inletts!

konstig grävling

I Kanada (strax norr om USA, där husse var på jobb förra veckan) har de skitkonstiga grävlingar.



Deras grävlingar bor i soptunnor och har randig svans.
Jättemärkligt.


Husse skickade den här bilden med sin fräna telefon till mattes fräna telefon.
Tyvärr tog det en vecka för bilden att komma fram.
Det hade gått snabbare med snigelpost!

Men det är verkligen toppen med fräna telefoner.
Snart har matte och husse klurat ut hur man ringer med dem också!

det var väl inget att gnälla om

Den där kaninflaskan var inte så illa när den väl hade slutat droppa.
Då var den riktigt praktiskt måste jag säga!
God blåbärsdricka i lagom mängd (fast lite väl liten lagom mängd).




Fast jag förstår inte riktigt varför den ska vara i buren?




Jag vidtar vissa försiktighetsåtgärder och dricker bara saft när matte inte är så nära att hon kan hinna stänga igen luckan bakom mig.

Jag har nämligen sett en film på TV när en stackars oskyldig liten mus bara skulle äta en nice liten ostbit som råkade ligga under en låda som lutade sig mot en pinne.
Då kom en elak stor grå katt och drog undan pinnen så att musen fastnade under lådan.

Även om matte säger att hon inte ska stänga in mig så litar jag inte på henne till 100%.
Hon stänger ju dörren när buren står i bilen, eller hur?!

Jag är smartare än musen och fortsätter håller mig skeptisk!

annan hyresgäst

I våran tvättstuga bor det en annan hyresgäst.



Matte undrar ibland varför hon får fortsätta bo där och varför ingen helt enkelt likviderar henne (hyresgästen alltså, inte matte).

För hos säger att andra människor (inte matte inte) är rädda för sådana hyresgäster.



Jag tror att hon får bo kvar för att hon är så jävla stor!

konversationssällskap

I söndags fick vi besök av lilla söta blonda grannen, hennes föräldrar, storebror F, söta norrländskan och en liiiiten sak som mest låg still och luktade gott i storebror F's knä hela tiden.

Alla satt vid matbordet och fikade men jag höll mig i köket på tryggt avstånd från viftande bebisfötter och annat farligt.

Viftande bebisfötter kan vara det farligaste som finns näst efter vatten!




Jag och lilla blonda sötisen kom i alla fall bra överens.

Hon håller på att träna på att gå på två ben istället för fyra (onödig träning verkar det som för hon är ruggigt snabb när hon kryper) så hon tyckte att min grind var finemang att hålla i sig i.

Vi hade en hel del att avhandla så när de vuxna (och den där jättelilla grabben) var tråkiga vid stora bordet så hade vi konversation i köksdörren.

Ett alldeles perfekt arrangemang om ni frågar mig!



busar med matte

Jag kan busa med matte också.
Då kan det också bli lite suddigt.






Fast när jag busar med matte biter jag henne lite i knäna ibland.
Dels för att de sitter i så lagom höjd och dels för att hon inte blir så arg utan bara skrattar åt mig.



När jag har busat klart på undanskymda gräsmattan måste jag stanna och klia mig lite mot braiga trädet.
Träd är bra för de står still när man kliar sig mot dem.
Möbler flyttar på sig.

ser jag ut som en gnagare eller?

Matte försöker få mig att dricka ur en kaninflaska.
Ser jag ut som en lättskrämd varelse med fula framtänder?

Eller förresten...det var inget...

Men den där jämrans flaskan är ju skitläskig!
Det droppar (visserligen gott) ur den hela tiden.

Hela min bäddsäck blev alldeles blöt när hon kom sättandes med den där flaskan i går kväll.
Jag gav till slut upp, talade om var hon kunde placera flaskan och gick och la mig på soffan.

Kanin kan hon vara själv.
Jag dricker (helst öl eller latte) ur min skål och så är det med den saken!


Det var god blåbärsdricka i den där flaskan så i morse drack jag faktiskt lite ändå.
Inte för att jag vet vad det ska tjäna till, men gott var det!


hämnden är ljuv

Idag fick jag äntligen ta lite hämnd för alla gånger matte har envisats med att skämma ut mig på promenaderna till ån.

Hon brukar nämligen gå ut i fula träningsbrallor och träskor.

T R Ä S K O R !

Jättepinsamt ju.
Man får skämmas ögonen ur sig.

Men idag fick jag hämnas lite.

Jag lurades nämligen med matte och låtsades att jag ville gå ut.
Det var strax efter att hon hade käkat frukost så hon stod och borstade tänderna i badrummet.
Då ställde jag mig och nöffade lite på hallmattan så hon skulle tro att det var utgång på ingång.

Gissa om hon svalde betet!

Lagom till vi kom ut i hallen satte jag dock igång stora gnisselorkestern!
Jösses vad jag lät!
Jösses vad matte fick bråttom in igen.

Klockan var ju knappt sju på morgonen så hon var väl lite rädd för att grannarna skulle bli sura.

Seger :-)

Nu kanske hon lär sig att man inte promenerar gris och ser ut hur som helst!

nytvättsmys

Matte tvättade min säck i fredags.




Säcken är mysig i vanliga fall men den är extra mysig när den är nytvättad.
Jag stoppade in huvudet i den så fort den landade i soffan och sen kom jag inte ut förrän på lördag morgon!

busar med husse

På lilla gräsmattan utanför vårat hus kan man busa relativt ostört.

Det händer nämligen att jag trillar bom på stjärten när jag busar och då vill jag helst inte att hela världen ska se mig.






Jag busar så snabbt så det blir suddigt.
Det ni!

promenad med grannen

Jag fick sällskap på promenaden igår.
Lilla blonda sötisen i grannhuset följde med mig och matte runt åkanten ett tag.




Först var jag lite skeptisk till vagnen, men jag vande mig efter en stund och kunde gå fint bredvid utan att matte behövde tjata så värst mycket på mig.
Tidigare under promenaden tjatade hon nästan hål i huvudet på mig för att jag skulle gå än hit än dit.

När matte kom hem (jag tror att lilla sötisen hade somnat då men jag hoppas att matte inte bara lämnade henne ensam utan väntade på nån av föräldrarna innan hon gick ner till mig) satt vi och såg på film i soffan och vilade upp oss.

Tidigt i morse vaknade jag till och tänkte att det kanske var dags för frukost (bättre att fråga än att missa frukost är mitt motto) så jag undrade lite försiktigt om det var mat.
Matte lät lite som en borrmaskin och sa att det inte alls var dags för mat.
Men istället för att hälla vatten på mig eller skälla så kom hon och satte sig i soffan.
Fast jag tror att hon var lite trött för sen blev hon kvar där tills klockan ringde.
Trevligt med sällskap (även om det snarkade) tycker jag, men jag tror inte att det var meningen egentligen...

RSS 2.0