pusta ut?

Förra helgen var mattes gamla kompis här.
Ja alltså, hon är inte så gammal. Fast kanske lite, jag har ju inte så mycket att jämföra med. Hon är ju äldre än mig, men yngre än gammelhusse och gammelmatte.
Fast jag menade gammal som i att de har varit kompisar länge, hon och matte.

I allafall så var hon här och hälsade på oss.
Hon hade med sig sin kille.
De skulle göra nåt som hette gifta sig, så det blev en del snack om den saken.
Verkar trevligt, fast hen hel del att tänka på.
Jag ska nog inte gifta mig tror jag.
Känns bättre att bara vara sambo med matte och husse tycker jag.

Mattes kompis och hennes snubbe var här från fredagen till söndagen.
Jag fick inte komma in i deras (hallå, det var mitt från början, eller iallafall mattes och husses) rum på hela tiden!

Till en början var jag lite skeptisk mot dem.
Deras fötter var lite kul att kolla in och jag testade också om de var mesar.
De var inte några mesar.
Rackarns otur, då kunde jag inte tuffa mig ju!
De var faktiskt ganska trevliga.
De gav mig pumpafrön och kli på ryggen.
Trevligt!

Ändå så var jag rätt trött när de åkte.
Jag fick vila på altanen nästan hela söndagen.



Denna helgen ska jag ta med mig matte och husse och åka till Dalsland.
Vi ska hälsa på gammelmatte och gammelhusse.
De andra ska bära ved.
Matte ska fira sin födelsedag.
Hon fyller 25 år och några månader.
Jag tänkte sola om det är fint väder.
Och vila lite. Det kan jag behöva.


/Rufus


ps. 36 månader

kändis igen

Jag var med lite i tidningen häromdagen.

vafalls!

Arabrummet är stängt för grisar.
Typiskt.
Jag som precis hade hittat en gosigt lakan att äta på.
Taskigt tycker jag. Bara för att nån kanske skulle vilja sova i de där sängarna.

Tråååkigt.
Nu får jag ju hålla till godo med soffan.

Det är ändå rätt så snällt att matte och husse köpte en hel soffa bara till mig.
De är lite knepiga ibland och säger att jag inte får vara där och att jag ska lämna lite plats till de andra och (det oerhörda) att det är  deras soffa.

Vaddå? Det är ju min soffa.
Eller...?

Mattes nya leksak!

DSC00148.JPG
Mattes nya leksak!

fy fasikens

Det blev dusch alldeles nyss.
Det är nog ingen slump att dusch rimmar på usch...

Först låste de in mig i en bur!
(de har fått för sig att jag skulle rymma annars...)

image40


Sen hällde de vatten på mig.
Idag var det kallt!
Jag vet att matte sa att jag fick duscha kortare tid än vanligt och att de faktiskt hade ringt och felanmält kallvattnet men ändå!

image41


Sen hade de tvål på mig.

image43


Sen hade de tvål i ansiktet också!

image44


Sen mera kallvatten.
Och sen mysiga handduken - äntligen!

image45


Frihet!

image46


Nu får jag vila resten av dagen efter den här pärsen!

vårkänslor?

Hallå eller?!
Idag haglade det...

Nej, jag ska ta det hela från början.
I går var inte min matte och husse hemma så särskilt mycket.
Det gjorde inte nåt för jag var lite trött så jag solade mig i soffan och hade inte nån som helst lust att gå ut när matte frågade mig (när de var hemma en kortis).

Men idag på morgonen när matte och husse låg och sov så sken solen in genom persiennerna och jag fick en väldig lust att gå på den där första vårpromenaden så jag väckte dem och talade om att det var dags för frukost.
Vi käkade frulle, jag fick lite välbehövlig gos och sen tyckte vi att det var dags för en lite "sträcka-på-benen-runda". Fast då HAGLADE det.
Vad är problemet?
Har nån snott Skalmans vädermaskin?


Sen snöade det och nu skiner visst solen igen.
Men min motionslust tog slut.

Tyvärr hörde jag matte säga det Fula Ordet (dusch) så jag kanske ska be att få gå ut ändå?

Nu ska jag iallafall se klart programmet  på TV om en av mina favvisar.
Den enda hund jag klarar av.

Nöff/R.

musik

Appropå musik så är det här min favvolåt, alla kategorier.
När mattes lillebror spelar den för mig på sin gitarr måste jag alltid komma fram och lyssna.
Jag ska be matte om en såndär mp3-spelare så jag kan lyssna på den jämt!

tillbaka till vardagen

Igår hade vi myskväll jag och matte. Vi kollade på schlager, fast jag har lovat matte att säga att vi såg en dokumentär om nåt band som hette Metallica om någon skulle få för sig att fråga vad vi gjorde.
Jag gillade den här men matte tyckte nog att den här var bäst ändå.
Jag tyckte lite synd om han den långhåriga farbrorn som inte fick några poäng men så är det visst när man tävlar.
Jag tror att jag kunde fått massor av poäng om jag hade ställt upp.

Idag kommer husse hem från Norge, det ska bli skoj att få hem honom men lite synd är det allt att helgen är över.
När husse inte är hemma får jag godis av matte.
Det är som att hon tror att hennes smygätande av godis när husse inte är hemma rättfärdigas om jag får en punchpralin då & då.
Jag struntar i skälet, jag är bara glad att jag också får lite godis nångång ibland!

Hoppas husse ska sitta i soffan och se film eller spela på sin data.
Det är så mysigt att ligga bakom
Jag ser ut som en ostbåge då säger matte.
Ostbågar som är så gott!

He he

He he


Gröngöling

Min gammelmatte försåg mig med den här bilden.
Festlig tycker jag.
Den är tagen för fjorton år sedan när min matte var gröngöling på snöbräda.
Jag är inte hundra procent säker på att hon är värst mycket bättre i dagsläget faktiskt.

FF

Husse har åkt iväg till nåt annat land (Norge tror jag det var den här gången) och åker på sån där snowboard igen.
Det verkar vara bara fint.

Matte fick nåt ryck och städade, lagade mat och höll på. Ett tag trodde jag nästan att jag skulle få duscha också som hon höll på.
Fast jag fick choklad istället, skumt...

Sen hade hon nåt i håret.
Jag vet inte vad det heter men det gör att håret får en ny färg.
Hårfärg kanske?
I vilket fall som helst så luktar det jättegott och jag får lust att äta på det (får inte alla det med nåt som luktar gott?).
Matte blev supersur.
Tråkmåns, bara för att jag ville tugga lite på en pytteliten del av håret.
Hon som har så mycket kunde väl dela med sig lite, men nähädå - icke!
Orättvist!

Appropå orättvist så säger matte att det är svårt att sova ensam i stora sängen och ändå får jag inte sova där.
Fantastiskt orättvist.
Det finns hur mycket plats som helst och jag fick ligga i soffan.
Skadal.

lättlurad?

Matte försökte få mig att gå ut igår.
Kanske hade jag, högst eventuellt tjatat väldigt lite om att få gå ut men inte så värst mycket tjatade jag.
Fast hon tyckte att jag var tjôtig sa hon och tog på sig skor och jacka så jag fick gå ut. Han ska få se sa hon.
Jä jä sa jag.
Först var det jättemysigt att nosa runt bland alla dörmattor och lustiga dofter folk lämnar ifrån sig i trapphuset.
Sen blev det mindre mysigt när matte öppnade ytterdörren.
Det ösregnade.
Jag gjorde en leagal u-turn och gick hem igen.
Så var det med den saken, inte tusan ska hon tro att hon ska få lura ut mig i nåt jädra skitväder inte.
Idag stannar jag inne, hur mycket hon än tjatar på mig!

semester?

Min matte & husse har varit nånstans som heter Österrike och åkt på nåt som heter snowboard.
Under tiden har gammelmatte och gammelhusse varit här och härjat.

Iofs är de ju rätt justa gammelmatte och gammelhusse men de låter ju så mycket (nyser, hostar och ojar sig)och inte är de lättlurade heller. Jag fick låta i en hel timma och göra en fyra, fem försök att komma in i arabrummet innan jag till slut fick gå på lådan och rafsa runt innan jag släppte ifrån mig ca två liter. Först då gav de mig frukost och då var klockan redan 0700!

När de sedan äntligen masade sig upp ur sängarna för att ta några vita piller så var de helt oförstående till min nya hunger, och klockan var då 0930. Jag fick pinka lite till och låta, och låta lite till men ack nej de gick inte på det. Jag bråkade lite till med gammelhusse innan jag gick och la mig på soffan hos gammelmatte. Ganska mysigt är det faktiskt.

När de hade käkat lite (men inte fick jag nåt, nej då )började de att duscha. Jag gick faktiskt och kollade vad G-matte gjorde och gick in lite i badrummet men avböjde hennes förslag att jag skulle duscha. Fanns väl ingen anledning? Eller?
Jag ville ju bara att hon skulle komma tillbaka till soffan.
Till slut kom hon.
Sedan såg vi på slalom.

Nu ska de snart åka och har man tur får man väl lite lunch innan de far. Brorsorna ska visst komma ikväll. Undrar om man får sova hos nån av dem inatt?

RSS 2.0