jag slapp iallafall duschen...

Det var ganska skönt när husses familj åkte hem igår, då blev det lugn och ro och jag kunde gå in och ut ur köket som jag ville!
Men lugnet varade sisådär länge...
De höll på att damsuga till halv elva igår... Ingenstans kunde jag vara, inte ens på uteplatsen, för husse sa att damsugaren kunde störa grannarna om dörren var öppen.
Jag tyckte iallafall att han var skitfjantig! Hade inte jag kunnat få vara ute så jag hade fått vara ifred?
När de hade damsugit och tvättat började matte prata om dusch...
Som tur var så var de alldeles för trötta för att duscha mig, jag hade aldrig fixat det också!

Nu ska de åka till nåt som heter Jönköping. Jag tror att de ska betala en förfärlig massa pengar för att få tillbaka sin bil.
Jag vet inte riktigt varför men det verkar som om de lämnade bilen i Jönköping när de var på väg till Stockholm för någon månad sen.
Jag är ju bara gris så vad vet jag, men hade inte varit bättre att ta med sig bilen hela vägen istället för att komma hem med en konstig hyrbil och sedan få krångla iväg en extra gång och dessutom få betala en massa pengar för tiden som bilen har stått på något de kallar verkstan?
Ja, ja, nu ska jag ta mig en förmiddagslur på soffan så får vi se vad den här dagen ger mig (kanske popcorn och en tur på kyrkogården!)

Au revoir!
/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0