sen blev allt svart...

Igår var det en konstig torsdag.

Matte & husse var hemma fast borta. De sov lite längre och åkte inte till det där så kallade jobbet som de går iväg på ibland.
Fast sen gick de iallafall iväg ut i regnet. De skulle shoppa sa matte. Undrar vad det är?

När de var borta passade jag på att bädda med min säck. Jag bäddade och bäddade och tillslut blev det så mycket bäddande att jag kröp in i säcken för att komma åt att bädda mer.
Sen blev det varmt och mysigt och jag blev trött så jag la mig ner och sov en stund.
När matte & husse kom hem så skulle jag gå ut i köket och kräva min lunch.
Fast då var allt svart...
Det var någon som hade tagit bort öppningen till min säck!
Jag letade och letade och ropade på matte så att hon kunde hjälpa mig att hitta öppningen men hon bara skrattade.
Hon skrattade så mycket så att det kom tårar i ögonen.
Jag trodde först att hon var ledsen för att jag hade gått vilse (för jag var lite ledsen själv faktiskt) men sen hörde jag hur hon fnissade.
Taskigt!
Tillslut hjälpte hon mig ut i alla fall och jag fick min lunch.



De hade med sig en massa paket hem som jag inte fick röra. Jag får fortfarande inte vara i arabiska rummet (de tror att ska äta på mattan – fnys!) men matte säger att det nog blir av snart. Jag får åtminstone vara där när de är hemma nuförtiden. Men husse bannade mig när jag bäddade ner mig i sängen. Han sa att den är till för gäster. Men eftersom jag bara får vara där ibland är väl jag också gäst eller?

Efter en liten stund gick de iväg och så kom de hem efter en inte så lång stund igen. Då hade jag råkat krypa in i säcken igen och hittade inte öppningen den här gången heller. Det började bli lite pinigt tyckte jag. Matte skrattade jättemycket åt mig. Supertaskigt!

De hade med sig ett träd hem, det är en märklig tradition de flesta i min familj har, att man tar in ett träd när det börjar bli dags för jul. Sen hänger man saker i trädet och hemma hos gammelmatte och gammelhusse dansar man till och med runt det där trädet när julen är slut.

Förresten så är jag skittrött på alla som undrar om jag ska överleva julen. Vad är det för larvig fråga? Klart jag ska. Jag ska få popcorn i julklapp, välta halmbocken när jag genar till köket och äta av all den goda maten som man får på julen. Om jag är lite snäll kanske jag får lite glögg också. Vet vi vad glögg är? Glögg är som saft fast när man dricker den ska den vara varm och sen blir man varm i magen och varm i huvudet och sen somnar man så skönt. Jag tror att man somnar gott för att det är socker i glöggen. Visste ni det!

Nu ska jag leka lite med min boll.

Ciao/R.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0