överdos av friskluft?

Igår var jag och matte och hälsade på hennes bröder på Sparreviken.
Sparreviken är ett ställe dit man måste åka bil. Ganska jobbigt.

Matte var tydligen där för en massa år sedan på konformation.
Nog för att hon är lite mullig, men konformad är väl att ta i tycker jag.

I vilket fall som helst så åkte jag och matte dit och resan var som vanligt inte speciellt trevlig. Men sen kom vi fram och jag kom på att jag hade varit där förut.
Fast varje gång jag har varit där har jag bara fått gå ut ur bilen och sen snabbt in igen så jag måste säga att jag var aningen skeptisk till själva besöket.

Det visade sig att vi inte bara skulle stanna en liten stund utan det verkade faktiskt som att vi skulle stanna ett tag.

Först var vi inne ett tag och drack kaffe och snattrade (iallafall matte och bröderna).
Sen gick vi ut en stund och skulle "göra nytta".
Jag gjorde mest nytta genom att gå runt och leta upp den varmaste platsen utan vind.
Tyvärr låg inte de platserna vid vattnet där matte och bröderna var, så matte gjorde inte så mycket nytta.
Hon sprang mest runt och försökte ta reda på vart jag hade tagit vägen.
(Till solen hade jag tagit vägen).
Det var ganska påfrestande att vara ute så mycket. Inte kunde jag lägga mig och sola heller, det var alldeles för kallt på marken för det.
Jag har nog aldrig fått så mycket frisk luft och motion (jag sprang faktiskt flera gånger) på samma gång förut.
Mycket tröttande var det.

Det var väldigt blåsigt så jag fick vara inne i vindskyddet lite.

image50

Sen var jag inne i kanotförrådet en sväng.

image51


När jag skulle hoppa ut därifrån var det lite läskigt för trappan var lite jobbig att gå i.
Matte försökte "hjälpa" mig genom att lägga en såndär flytväst på trappan.
Hon fattar ju noll.
Man kan ju inte gå på flytvästarna, de ska man ju ha på sig när man åker båt.
Jag fick ta tag i problemet och lägga in flyttvästen i förrådet igen innan jag kunde gå ner.

När vi hade varit ute HELA DAGEN, utan att vila nånting fick jag äntligen gå in och vila upp mig.

image52

När vi hade åkt bilen hem igen (hemska hemska bilen) fick jag äntligen sova.

Idag ska jag minsann inte gå ur soffan om det inte vankas mat.

Zzzzzzzzzz................
/Rufus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0