uppdatering

Det har varit en ganska så lugn vecka.
Solen och värmen (först, fast nu var det kallt idag igen) har kommit hit nu äntligen.
Det är ljusare på kvällarna och jag får gå ut varje dag.

Oavsett om jag vill eller inte "får" jag vara ute verkar det som...

Idag var matte och jobbade på förmiddagen. Då låg jag och husse och sov ganska länge.
Först sov jag i soffan och sen när matte kom hem sov vi på sängen alla tre en stund.
Matte var förkyld sa hon.
Husse var baktrött sa han.
Jag var bara trött.

Helt plötsligt vaknade matte, rusade upp, sprang (Ja, ok då. Gick kanske hon gjorde) ut i hallen och började hojta på mig.
Mat! Tänkte jag så jag joggade efter.

Tji fick jag.
Det var promenad på gång.
Innan jag ens hade vaknat till så hade vi kommit ut i trapphuset och var på väg ut. I kylan!
Jag protesterade naturligtvis med hög röst, men det hjälpte inte.
Ut skulle vi iallafall.
Blåste gjorde det också.
Och så skulle hon ha mig att gå en extra sväg för att jag hade smutsat ner fötterna och de behövde bli lite av-lerade.
Vad hade hon förväntat sig när hon skulle ha ut mig i blåsten strax efter ett regnoväder?

Jag blir så trött...

Nu är vi iallafall inne och jag ignorerar att jag precis hörde D-ordet.

Så fasikens heller att jag tänker duscha efter att ha blivit tvångspromenerad!

/R.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0