vaknat på fel sida

Idag har jag varit lite småtjurig mest hela dagen.
Inte så konstigt kanske för matte och husse sov ända till mitt på dagen.
De hade inte ens varit uppe sent igår men ändå gick de inte upp förän efter lunch.

Dessutom snarkade matte så jag inte kunde somna om efter frukosten som de ändå var vänliga nog att förse mig med vid åttatiden.
Hon påstod att hon var förkyld.

Det finns nässpray för sånt oväsen isåfall.

De påstår ibland (ont förtal) att jag snarkar, men det tror jag inte på.
"Han har så stor näsa" brukar de säga.
Det är inte så speciellt  snällt att säga sånna saker tycker jag.
Som om deras egna jädra näsor skulle vara värst snygga.

På kvällen idag kom matte och husses kompisar hit och lämnade tillbaka nån form av hushålsredskap.
Sen fikade de i vardagsrummet.
Jag fick inte nåt fika.
Inte fick jag sitta i soffan heller.

Men de var snälla iallafall!
Den snygga blonda tjejen sa att jag vat söt när jag var sur.
Det var snällt tror jag.

Nu ska jag sura lite till tills matte ger mig kvällsmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0