vedhelg

image144

I helgen var vi hos gammelmatte och gammelhusse och huggde ved.
Jag huggde inte så mycket visserligen.
Jag tillförde mest ett glatt humör!

På lördagmorgonen tillförde jag mest glatt humör.
Klockan fem började jag tillföra.

Det var ju ljust och då var det dags för frukost tyckte jag.
Ljuset berodde på att det hade kommit 5cm snö visade det sig.

image142

Då blev mattes äldsta brorsa jättedeprimerad.
Vi trodde att han var deprimerad för att det var tungt med veden i snön.
Men han var deprimerad för att han hade tänkt att övningsköra motorcykel efter vedhuggningen.

Gammelhusse, matte, husse och båda bröderna var iallafall ute i snön hela dagen och huggde ved.
Snön försvann vid lunchtid.
Veden försvann vid kvällstid.

image141

Jag hjälpte gammelmatte inne under tiden.
Och passade på att få en massa gos.
Jag brukar få det i Ed.

image143

Det enda som är dåligt med att åka till Ed är att åka bil.
Jag gillar verkligen inte att åka bil.

Jag brukar försöka gå ur bilen så mycket jag kan.
Men matte tyckte inte att det var en så bra idé att jag skulle gå ur bilen.
Framförallt tyckte hon att jag skulle vara kvar i buren under tiden buren är i bilen.

Men jag har lärt mig att öppna buren från insidan.
Smart gris!

Matte fattade att jag hade lärt mig det så hon satte lås på buren.
Dum matte.

Det är ju mycket roligare att åka bil om jag får sitta tillsammans med matte och husse inne i själva bilen.
Att åka därbak i buren är dötrist.
Fast i söndags när vi åkte hem petade matte in godis till mig under tiden vi åkte.
Det var helt OK.
Hoppas att hon gör så i fortsättningen också!

Idag ska jag och matte städa hennes garderob.
Förra torsdagen tjuvtränade jag lite när de inte var hemma och städade skogarderoben.
Jag städade skorna ändå ut i vardagsummet.
Husses skor hade fula skosnören så jag åt upp dem (jag kommer ju inte åt skräpkorgen så jag fick göra av dem nånannanstans...).

Märkligt nog blev inte matte och husse alls så tacksamma som jag hade tänkt att de skulle bli...
Idag ska jag bädda ordning i arabrummet.
Min ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0