kollo

Nu är jag på ett aningens försenat sommarkollo.

Mitt och gammelmatte & gammelhusses sommarschema har inte varit helt i synk i sommar så mitt kollo fick komma i slutet av augusti.

Matte inledde starkt idag med att dammsuga och tvätta, sen släpade hon ut mig i regnet.
Som om det inte vore nog så var det till bilen hon släpade mig och tvingade mig att åka i den...

Inte tusan stannade vi på vägen heller.
Hon satt mest där framme och sjöng för sig själv och lät mig våndas i min ensamhet längst bak i bilen.
Jag hörde minsann att hon försökte blidka mig några gånger genom att ropa och fjäska, men jag slog dövörat till och lyfte av luckan till mitt fängelse istället.
Då stannade hon bilen!

Bara för att sätta fast gallerluckan och köra vidare.

Väl framme hos gammelhusse fick jag:
1. Inte äta några äpplen
2. Duscha
3. Inte äta resterna av mattes godispåse

Taskigt kollo.


Häromdagen var lillkillen på besök igen.
Han är stor nu.
Han går omkring (när han får hålla sig i grejjer).
Det är lite läskigt.

Rätt var det var när han satt så snällt brevid sin mamma i soffan drog han upp sitt lilla pekfinger, pekade rakt på mig (ja, det sägs att det är fult, men han är bara söt) och fyrade av en lång svada av ord som jag inte förstod alls.
Men jag tror att han sa nåt om mig.
Hoppas att det var smickrande.
Jag tror att det var smickrande för han såg glad ut.


Mindre smickrande är gangsterungarna på våran gård hemma.
De kallar mig för marsvin fortfarande.
Det är ofint tycker jag.
Då gillar jag lillkillens harang bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0