motionera mera

Efter några dagars vilopaus från det evinnerliga motionerandet fick matte tokfnatt idag.
Först städade hon hela förmiddagen (jag tycker verkligen inte om dammsugaren, men jag har börjat vänja mig) och sen var hon iväg och simmade.
När hon kom hem igen hade hon husse med sig och vi åt middag alla tre.
Jag började så smått hoppas på att få regn-paus från promeneradet idag med, men jag hade fel...

Vi skulle gå, och vi skulle gå långt.

När vi ändå var ute och gick tyckte jag det kunde vara bra att ge matte och husse nåt att bita i, jag menar - de är ju lite off shape de med!
Så jag sprang.
Oj, vad förvånade de blev.
Matte kom helt av sig och husse började skratta.
Jag tror att det var lite för länge sedan som jag tog några krumsprång med tanke på deras reaktion...

Sen gick vi en ny spännande väg hem, utanför kyrkogården.
Jag motionerar inte gärna på den längre. Den är så att säga dötrist. (hihi)
Jag går hellre nya spännande vägar, vilket jag har försökt tala om för matte & husse länge genom att tvärnita, gnälla och gallskrika när de tar ut mig på kyrkogårdsturen.
Nu kanske de äntligen har fattat att jag behöver omväxling, men man kan aldrig så noga veta med dedäringa människorna.

Dieten håller de hårt på iallafall, fast matte har efter tre städningar av köket fattat galoppen och ger mig inte längre nån vitkål.
Morötter och gurka är OK, men vitkål äter jag bara om den är till oigenkännlighet indränkt i olja och kryddor och kallas för pizzasallad...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0