konstigt

I lördags var min matte och husse på kalas.
Först ett kalas på dagen och sen kom de hem en jättekort stund och sen gick de på ett annat kalas på kvällen.

Igår trodde jag att de skulle vara jättetrötta.
Men det var de inte.

Matte vaknade tidigt (iallafall så tidigt som hon brukar vakna på helgen) och sen skulle de ha ut mig på promenad.
Det är lite orättvist att bara för att de inte råkar vara trötta så måste jag stå ut med att dras ut i kylan...

Hursomhelst så gick vi en sväng.
Matte åkte in till stan och husse och jag tog det lugnt.
Sen åkte husse också iväg.
När de kom hem igen hade matte handlat en massa saker.
Nya skor man ska ha på sig när man åker såndär snöbräda och en såndär hård mössa man ska ha när man åker cykel eller skidor eller snöbräda.
Hon sa att de gamla sakerna hade blivit stulna när någon hade brutit sig in i bilen.

Svara mig på en sak:
Vem kommer på tanken att bryta sig in i en bil?
Jag brukar bryta mig ut ur densamma.

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Aj aj, inbrott i bilen inte kul. Här fick ny hjälm (som den hårda mössan kallas...) införskaffas inför kommande Österrikeresa pga att mannen, tjockskallig (?) tog på min och det blev en spricka i den... ja ja, först arg men nu ganska nöjd med min nya ;-)
Ska husse och matte åka iväg och åka skidor/bräda? Alperna igen kanske?
Kram

2008-02-11 @ 16:37:02
Postat av: Gammelmatte

Hörudu Rufus,såg du om matte hade något ryggskydd(typ en sköldpaddesköld)med sig från stan? I så fall kan väl du slå en signal?
Nu går det väl bra att gå ut på promenad?Jag har sett dig på film idag när du går på tå!!!!!Du vet då det var snö i Ed.
Hälsa!
Kram Gmatte

2008-02-11 @ 22:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0