måndag igen

Nu är det ny vecka.
Helgen gick bra.
På fredagen åkte matte och husse iväg som vanligt.
Matte kom hem igen nångång när det var ljust på dagen. Hon var jättesnabb och for runt och gav mig mat och hade sig.
Sen gick hon igen.

Hon skulle åka tåg sa hon. Till nånstans som hette Gävlar.
Och så säger hon att husse inte får svära...

Sen kom mattes lillbrorsa hem och så såg vi på film.
Det var ganska mysigt men jag höll mig hälsosamt skeptisk till honom.
Jag har varit lite vresig på sistone säger matte.
Jag tycker att allt har varit som vanligt, men hon säger att jag har varit vresig.
Vresig kan hon vara själv.
Hennes brorsa tyckte också att jag var lite vresig.
Det fick han tycka i sin ensamhet tyckte jag och la mig i arabrummet tills det var morgon igen.

På lördagen kom husse hem frammåt eftermiddagen och var så trött så trött.
Vi degade mest i soffan jag och husse.
Han tyckte också att jag var vresig.

På kvällen kom matte hem.
Oj vad jag blev glad och gosade med min matte då.
Det är så mysigt att se på film med matte.
Vi kryper ihop under en filt och ser på skräckisar.
Jag gillar skräckisar.

Husse tyckte att jag var en svikare som blev så glad  och gosig när matte kom hem, men som inte hade gosat på mycket på honom.
Det är klart.
Han ser ju på actionfilmer som dundrar och låter en massa.
Skräckisar är mycket bättre.

På söndagkvällen såg vi på film av nån som hette Stefan Kung.
Det handlade om folk som blev himla förkylda och sjuka och en massa annat konstigt.
Den var lite skäckismysig.
Fast mysigast var att matte gav mig godis.
Hårda fyrkantiga godisar som smakade frukt och fastnade mellan tänderna fick jag.

Husse skrattade massor åt mig och sa att jag såg ut som en ko när jag tuggade.
Kossa kan han vara själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0