ett jädra målande helt enkelt

Jag glömde ju säga att de har målat igen(!).
Hela tiden efter jul var jag så fokuserad på att jag skulle få tag på foton från julen att jag helt glömde att rapportera om det nedrans målandet.

Inte lika illa som förra gången, för nu behövde jag inte bli inlåst i köket. Och själva målandet är ju inte så hemskt egentligen.
Det blev ju snyggt.

Men slipandet!!

Matte och husse hade ju målat fina gubbar på väggarna (min polare bland annat) som skulle målas över och det gick visst inte att måla rakt på dem.
Man var tvungen att slipa.
Först slipade de med nåt konstigt strävt papper som inte alls smakade gott.
Gott smakade däremot pappret som de hade lagt på golvet för att det inte skulle skvätta färg där.
När matte och husse inte var hemma testade jag att äta lite på det pappret.
Tyvärr lyckades husse med nån sorts övernaturlig list (typ CSI-metoder) att fatta att det var jag som hade bitit lite på pappen.
Han sa att ingen av de andra i huset (han och matte gissar jag att det syftades på) hade likadana tandrader som den som hade bitit i pappen.
Typiskt.

Hursomhelst så slipade de iallafall först med ett papper som inte smakade lika gott som golvpappen och sen målade de lite och sen slipade de med en maskin som lät JÄTTEHÖGT.
Sen damsög de.

Jag la mig under alla kuddarna i arabrummet och ÄNDÅ blev jag störd av det där oväsendet.
Men som sagt.
Snyggt blev det och både matte och husse är nöjda så då ska jag kanske inte klaga så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0