jullov?

Husse är fortfarande hemma.
Att man aldrig ska få vara ifred.
Igår råkade jag dessutom vakna på fel sida och då blev ingen del av dagen kul.

Det var inte förän matte kom hem från jobbet och låg under en filt och hade ont i magen som jag orkade krypa in under samma filt och sluta skälla på dem för att de var ivägen för mig hela tiden.

Idag gick matte till jobbet och husse var kvar hemma precis som igår.
Undrar om det ska hålla på länge.
Ett tag när jag var liten var det så.
Då var först husse hemma med mig och sen var matte hemma med mig under ett tag.
Nästan som sånt där föräldraledighet fast det var visst för att de var arbetslösa.
Sen började båda jobba och jag fick äntligen lite lugn och ro.

Nu tycker jag att husses jullov ska vara slut så jag kan få lite lugn och ro igen.


(fast lite skönt är det att ha sällskap, iallafall sällskap som ger mig mat och pepparkakor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0