Seriöst? Alger?!

I lördags väckte jag matte med dunder och brak klockan åtta.
Till min oerhörda förvåning gick hon upp, gav mig frukost och gick med mig på morgonpromenad.
Som tur var, för då var det soligt.
Sen gick vi hem och löste melodikrysset och åt frukost.

Efter frukosten drabbades husse av någon form av köpiver så de åkte iväg på shoppingrunda.
Jag bad snällt om att de skulle köpa med något gott åt mig hem igen.

Matte kom hem med två prassliga påsar.
Den ena innehöll tuggiga pinnar som smakade persilja.
De ska tydligen vara bra för tänderna och jag kan förlika mig med det.
Egentligen är jag emot mat med ett syfte, men de här var ätbara och ätbart är bra!

Den andra prassliga påsen innehöll någon form av papperslappar.
Iallafall tyckte jag att det såg ut som papperslappar.
Det var tydligen någon form av nyttigheter för tänderna det med.
Men det såg ut som papper och smakade JÄTTEILLA.

Husse skrattade jättemycket åt mig och sa att det inte såg ut som om jag gillade alger.

Helt seriöst?
De försökte få mig att äta alger?
Det är fult att luras på det där viset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0