trött & tröttare?

Idag vaknade jag utvilad och pigg när den lilla (jag lär mig R!) visaren stod på femman.

Efter några tappra försök att väcka matte kom hon ut i vardagsrummet och röt åt mig att jag skulle lägga mig igen.
Varför då undrar jag?
Jag var ju uppe, och hon var också uppenbarligen vaken så jag förstår inte varför vi skulle gå och lägga oss.

När de väl skrammlade igång sig efter en halvtimma eller så fick jag iallafall frukost.
Inga vantar dock.

Däremot fick jag mig en liten (men vass) tillsägelse om de förbaskade vantarna igen när matte skulle gå till bilen.
Hade jag vetat hur mycket hon skulle bråka med mig om den där vanten hade jag kanske inte ätit den.
Men bara kanske.

De gick tillslut efter det där vant-tjatet ut för att ta bilen till jobbet.
Efter en stund kom de in igen.
De hittade inte bilen.

Lite stressande fast lite bra tyckte jag för jag gillar ju inte att åka bil fast jag gillar ju att kunna ta mig till Dalsland och vågar inte hoppas för mycket på den där beem-prylen från Star Trek efter att husse skrattade lite åt min tomte-önskelista.

Om jag var lite stressad var det inte så värst mycket i jämförelse med hur husse och matte var.
Fast mest var de trötta och förvirrade.

Sen kom de på (samtidigt) att de nog hade glömt bilen i garaget igår när de hade in den där för att rulla in hjulen man har på sommaren i källarförrådet (för nu är det visst vinter).
Kruxet med att glömma bilen i garaget är att vi ju faktiskt inte har en parkeringsplats där.
Inte för att den stod i vägen eller så, men det kan ju vara lite svårt att motivera för de andra grannarna som inte heller har en parkeringsplats varför just våran bil ska få bo inomhus på extraplatsen...

En något skamsen husse och en något skamsen matte fick snällt knalla ner i garaget och hämta ut bilen när de väl kom på var de hade ställt den.
Tur att de inte ska göra nåt annat vettigt på morgonen än att köra bil i rusningstrafik, utföra sina arbeten och se till att jag har det bra under dagen.
Annars kunde man ju bli lite nervös över vad konsekvenserna kan bli av mängden tankspriddhet det faktiskt krävs för att tappa bort en bil.

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Ha ha, ni kan bilda klubb med Magnus... Jag var bortbjuden en kväll, han skjutsade mig, sedan åkte han och hämta Ida i skolans matsal där det var disco. På morgonen var inte bilen på parkeringsplatsen och frågade nervöst om den var stulen... Han funderade ett bra tag innan han sa: Jag glömde den nog vid skolan, Ida och jag gick hem... snurrig

2008-11-19 @ 20:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0