metallrecension & The bröllop

Matte och husse har varit på rejäl galej i helgen.
Så rejäl att matte och jag sov oss igenom hela fyra filmer i söndags.
Husse suckade lite med jämna mellanrum och skakade på huvudet åt oss men jag var helnöjd med att få agera värmekudde under filten när matte suckade hon med och drack lite vatten.

Orsaken till mattes trötthet var ett helt fantastiskt bröllop som tydligen innehöll både spänning, överraskning och choklad (och skumpa).
Grät gjorde hon tydligen, och skrattade.
Fint med andra ord!

Själv var jag hemma och höll soffan varm åt matte.

I fredags var matte och husse på konsert.
Matte berättade lite och spelade skivor för mig så här följer min något kortfattade rencension av deras kväll:

Första förbandet:
Byt ut sångaren och trummisen (eller skicka dem på tillnyktring). Övriga bandmedlemmar kan uppenbarligen både spela och skriva låtar så de får vara kvar.

Andra förbandet:
Skippa vibratot och öva upp mellansnacket (sångaren alltså). Annars var de tydligen bra så det räckte!

Bandet (At the Gates för er som tror att det fanns fler band som spelade i Göteborg i fredags och av någon anledning rörde ihop dem):
Så bra.
Ösigt (som vår vän Hasse skulle ha sagt).
Inget vibrato.
Inga suputer.
Superbra mellansnack.
Och sen låtarna då.
Ojoj.

Jag förstår nästan att matte var trött i söndags med en så bra grej på fredagen och detta fantastiska bröllop på lördagen.

I går var det dock full rulle igen med jobb på både biltillverkningsföretagen och simskolan.

En liten reflektion:
På måndag ska matte sluta vara house wife och börja göra nytta på HisingenIsland igen.
Vem ska då ge mig lunch mitt på dagen?

Kommentarer
Postat av: Elaka Karin

Men har du inte förstått, du bantar och ska inte få nån lunch mitt på dagen. Livet är tufft...

2008-09-09 @ 14:37:03
Postat av: gammelmatte

Vi har äpplen kvar i trädgårn så i helgen blir det lunch ett par gånger per dag.

Håll ut Gullegrisen,snart är det helg!

2008-09-10 @ 16:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0