gäsp

Jag fick inte sova hos gammelmatte.
Som straff gick jag upp strax innan det var dags för dem att vakna och klockan skulle ringa.
Jag var hungrig och talade om det på alla tänkbara sätt.

Jag bankade lite med matlådan i köksgolvet.
Möblerade om i hallen.
Ropade utanför gammelmattes dörr.
Samt skakade på matte och husses grind.

Tillslut gick matte upp.
Jag fick ingen mat men hon satte sig hos mig i soffan så att vi kunde ha ett trevligt (?) samtal sådär på morgonkvisten.

När gammelmatte och husse vaknade och behagade dyka upp från sina respektive rum så fick jag frukost.
Då blev jag trött och var tvungen att ta en liten efter-frukosten-lur.
Det frestar på att hålla morgonvaka.

Kommentarer
Postat av: Anton

Du är duktig du som håller igång latmaskarna därhemma. Men när jag kommer och bor hos dig i oktober är det bäst att du sover tyst och snällt.

2008-09-29 @ 00:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0