HURRA HURRA HURRA HURRA

Gammelmatte fyller år idag.
Grattis grattis!

Ikväll kommer jag upp och terroriserar grannskapet igen i Dalsland (vid sjutiden troligtvis när mattes bror och farbror har anslutit).
Matte tror att jag ska följa med ut i skogen och plocka svamp, men jag vet att det finns läskiga saker där.

Nä, inte vargar - de är INTE farliga (fast matte säger att jag inte ska testa deras tålamod ändå, så det är likaså bäst att jag låter bli det tror jag).

Det finns uppförsbackar, blöta mossar och långa sträckor att vandra innan man kommer hem och läskiga kantareller i skogen.
Så där blir det nej!

Jag ska äta äpplen (och tårta?) och ligga på soffan så kan matte plocka sin äckliga svamp själv (kantareller är jätteäckligt, till och med om man får dem stuvade, urk).
Och så ska jag gå på den nya fina stenlagda uppfarten som gammelhusse har gjort (jättesnygg). Där är det inte blött och läskigt och en fräsig metrosexuell grabb som jag kan känna sig helt hemma fastän jag är på besök i glesbygden.

Grattis igen gammlematte, vila dig nu - om några timmar är det slut på friden!

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Nu ska du vara snäll mot födelsedagsbarnet... och alla andra också förståss :-) Kram

2008-09-12 @ 20:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0