Ice age?

Det är kallt i min lägenhet på mornarna och kvällarna (säkert på nätterna också, men då sover jag så det vet jag inget om).
På kvällarna ligger jag under tunna filten i soffan, sen får jag tjocka filten när det är natt.
På morgonen brukar jag vakna så fort mattes väckarklocka ringer, men jag snoozar oftast under tiden som matte tar sig upp ur sin koma.
Sen är det full rulle till köket för frukost.
Då bryr jag mig inte så mycket om filtarna.

I morse när jag hade ätit frukost så frös jag.
Matte och husse frös också, men det var mest för att de gick runt i bara träningskläder och skulle iväg till gymmet.
Hur som helst så ville jag bli nerbäddad.
Jag vill det ganska ofta, men det blir inte alltid som man vill.

Man kan alltid önska (som husses syster brukar lägga till efter varje gång hon har ringt upp matte och frågat om hon inte kan få mattes Iron Maidentröja och husses samtliga Maidenskivor)...

I morse blev jag iallfall nerbäddad.
Till och med matte insåg att det var för kyligt för en stackars liten varelse som jag, så hon bäddade ner mig!
Med både tunna och tjocka filten!
Hon satt hos mig en stund och klappade på mig också, så att jag kunde komma till ro i min efter-frukosten-lur.
Matte sa att om hon skulle lägga sig ner så skulle hon somna och inte komma iväg till jobbet.

Jag förstår inte varför hon reste sig upp egentligen.
Det däringa biltillverkningsföretaget går det ju ändå inget bra för så hon kan gott stanna hemma hos mig och sova hela dagen.

I eftermiddag ska iallafall husse och jag vara karlakarlar och meka iordning termostaten så det inte blir så förbaskat kallt när kvällen kommer.
Det är viktigt att hålla sig varm såhär i förkylningstider.
Tänk er själva hur förkyld jag skulle bli, jag som har så mycket näsa att vara förkyld i!

Kommentarer
Postat av: Husse

Det kanske var dålig timing att sätta dig på diet nu när du behöver den naturliga isoleringen som bäst?

2008-09-19 @ 12:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0