ordningen (nästan) återställd

Igår lyckades matte och husse släpa in min mat från bilen så jag kan äta igen.

Det har faktiskt varit jättesynd om mig när min mat har varit slut.
Det tycker inte matte och husse, de säger att jag faktiskt har fått mat, bara inte foder.

Men jag tycker att man nästan kan säga att jag har firat Ramadan här i några dagar.
Mat har jag ju iallafall inte fått.

Jag äter ju inte heller grisar (fast bacon luktar ganska gott) så jag hade nog blivit en alldeles strålande muslim.

Apropå strålande muslim så kom matte hem igår och hade varit hos en kompis i Högsbo.
Där finns en moské.
Moskéer finns i olika utförande runt om i världen.
Matte har smygfotat en skitstor i Algeriet en gång. Den var tydligen ändå en fluglort i jämförelse med nån annan (ännu skitstörrare).
När matte och hennes kompis Slemma var i Egypten reflekterade de över att muslimerna i Pyramidlandet hade satt upp neonljus (snett och oregelbundet) och blinkande lyktor över hela moskéerna.

- Gräsligt! sa Bill.
- Likt gräs! sa Bull

Inte så snyggt m.a.o.

I Högsbo har de tydligen gjort samma sak.

Jag tror att jag ska be matte smygfota spektaklet.

Under tiden bjuder jag på en skiss på hur jag tror att det såg ut på moskén i Högsbo (som annars är en mycket vacker byggnad).




Matte säger att det blev rätt så likt.

Hon säger att det inte var så snyggt med de blåa ropelightsen strösslade över stället.

Men som Slemma så klokt sa angående Pyramidlandet:
Om Allah bestämmer sig för att besöka oss nu så hittar han iallafall möteslokalen.

Kommentarer
Postat av: Muhammut

"Och Allah sade, ni skola icke avbilda min moske med fula paintritade girlanger. Det skola vara riktiga, helst från Rusta."

2008-09-25 @ 14:55:28
Postat av: Ruffe

Paint äger!

2008-09-25 @ 15:10:08
URL: http://rufus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0