Polly want a cracker

Igår hade vi filmkväll.
En himla trevlig kompis till matte och husse tog med sig popcorn.

Jag blev lite vild, men bara lite.
Sen fick jag sova med filten på huvudet i mattes knä.

Husse säger att jag är som en pappegoja, när man lägger filten över mig så blir jag tyst.
Fast jag lyckades allt skrämma upp båda bröderna F genom att låta en del under filten.
Den äldre F trodde jag var en kudde, gissa om han blev förvånad när han fick skäll av kudden!

Men egentligen var jag inte så arg på vare sig F-bröderna eller trevliga flickan med popcornen.
Jag var bara lite uppe i varv efter mattes energiska fotbollstittande.

De kom nämligen hem från MC-tittandet och kastade sig i soffan för att se på sista delen (förlängningen) av finalen i Svenska Cupen.
Sen kastade sig husse ut ur soffan igen, han nerver klarar inte av staffläggning som det visst blev.
Matte hoppade upp och ner och fram och tillbaka och gastade och hade sig.
Nog för att jag håller på Blåvitt alla gånger, men det får vara nån måtta på gapandet.

Japp, det var spännade.
Japp, Christensens straff var grymmast.
Japp, kaxige Wernbloom levererade igen.
Japp, Hysén var skittrött under förlängningen.
Japp, det var gött med ett cupguld.

Men måste hon gapa så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0