seger!

Igår var jag i förebyggande syfte på rikigt uselt humör för att slippa promenad.
Fast bara mot husse.
Matte pussade jag på och var snäll emot.

De kom hem ganksa så sent från jobbet, och sen var det full rulle i vanlig ordning.
De lagade mat (jag fick lite också!), husse sålde sin gamla subba (nä han sålde inte matte, subban är en musikpryl) och matte pluggade lite (fast hon blev lite grinig när jag försökte slänga ner boken i golvet och erövra knäplatsen för eget bruk).

Sen var det dags för matte att gå till simskolan och jag kände mig lite nervös för att husse skulle få stora motionsrycket så jag inledde operation surgris.

Det lyckades!

Jag slapp promenad och efter bara knappa två timmar kom matte hem igen och jag pussade lite på henne som tack för vilopausen.
Husse muttrade nåt om orättvisa men jag fick lite brus i öronen då så jag missade vad det var. Det var nog inte viktigt ändå.

Ikväll ska jag hjälpa matte att baka kanelbullar, men under dagen ska jag ägna mig åt att klura ut nya sätt att göra livet surt för matte och husse så de inte återupptar planerna på motionen.

Vad tror ni om dessa noga utprovade varianterna:

Så fort någon öppnar munnen så sätter jag igång med någon form av operett-aria.
(detta har tidigare provats framförallt på Kasper, med gott resultat)

Jaga ner husse från soffan så fort han försöker vila.
(så får han känna hur det känns att aldrig få nån rast och ro)

Lyfta nya matskålen (som är gjord av plast) och slå den hårt i golvet många gånger.
(då får de en påminnelse om att jag är hungrig också)

Medlest pannan sätta grinden till sovrummet i självsvängning.
(detta funkar oerhört bra på helgmornar, speciellt när dörren bakom grinden är stängd)



Lite skäll ska matte faktiskt ha även om jag pussade på henne igår.
För hon envisas med att hälla ögondroppar i mitt öga med ojämna mellanrum.
Jag har hellre lite svullet öga än får saker insprutade direkt i synnerven.
Men matte säger att mitt öga är jättesvullet och att vi ska duscha det ofta för att det ska bli rent.
När jag var liten och ögat svullnade lite hällde hon mättad koksaltlösning på mig.

Igår slapp jag dusch och ögondropparna var inhandlade på apoteket, framställda av kunnig personal.
Man ska kanske vara glad för det lilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0