frågestund del 2

Ytterligare några vanliga frågor, alla är ställda till matte och husse, folk verkar tro att jag inte kan tala för mig.
Det är visserligen sant, men jag kan skriva för mig iallafall:

Är han snäll?
Jag är precis så snäll som ni vill att jag ska vara.
Om jag vill det samtidigt.
När matte säger att vi ska på promenad tidigt på morgonen och det är frost på marken eller regn överallt kanske jag inte är så snäll.
Men jag är inte elak av naturen.
Jag är faktiskt inte elak alls. Bara väldigt bestämd och ganska envis (även om det finns fler som är envisa i vår familj).

Bits han?
Om du håller för hårt i maten kan det hända att dina fingrar kommer i kläm mellan mina tänder men det händer ytterst sällan! Låt bli min mat så är allt lugnt.
Bitas för att försvara mig har jag gjort två gånger, båda överfallarna var tjejer.
Det ena fruntimret var en riktig sugga (ursäkta språket men det är sant!) som bor i norra Bohuslän. Hon och jag hade en MATRIX-fight för några år sedan.
Hon vann men det var bara för att jag är så liten och nätt och hon var stor och arg för att jag snyltade på hennes gård.
Den andra gången jag fick bitas var när en dobbermanbrutta envisades med att bita mig i arslet (återigen - ursäkta språket) och i öronen för att jag inte ville leka.
Då fick jag säga ifrån.
Gissa om hon fick bråttom därifrån.

Tycker han om att bada?
Verkligen inte.
Om jag hade gillat att bada kanske inte matte och husse hade behövt att ha ett stort kompostgaller som barrikad i duschen när det är dags för förödmjukelsen.
Jag gillar när det är varmt och det är inte helt fel att bli skrubbad på ryggen, synd bara att vatten måste vara så blött.



Nu ska jag fortsätta beundra advetststjärnan i köket (den ser ätbar ut men sitter så högt...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0