märkliga rutiner

Matte och husse släpade ut mig trots mina högljuda protester imorse.
Egentligen var jag inte så avigt inställd till själva promenaden (jag var ju kissnödig och det regnade inte) men matte hade tokigt läskiga prassliga byxor på mig och det gillar jag ICKE.

När jag hade skrikit lite och hon hade morrat lite och hällt vatten på mig fick jag en puss och det var frid och fröjd igen...

...till vi kom in.
Då var det inte alls som vanligt.
Jag får inte alltid vara i soffan på dagarna nu för tiden.
Husse säger att soffan måste vila och jag förstår inte alls vad han menar.
Man vilar väl i en soffa? Han måste ha fattat fel.
Men när jag inte får vara i soffan får jag iallafall vara i arabrummet.
Trodde jag ja.
Där låg gammlematte.
Tror ni jag fick ligga skavfötters med henne?

Efter lite övertalning lämnade hon MIN säng och gick upp.
Det var nog något av ett världsrekord från min sida på "snabbast-möjligt-från-vardagsrummet-till-att-hamna-under-täcket-race".

Good for me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0