wind of change

Det här med nya rutiner ställer till mitt sovande en aning.
Förr (när det var bättre) och jag kunde somna i soffan och bli nerbäddad där var det mycket enklare.
Då kunde jag bara ligga kvar och snarka i godan ro när matte och husse bestämde sig för att förflytta sina lata lekamen från soffan till sängen.

Nu ska jag först få vara i soffan när de ser på film, skriver på datorerna eller fikar (tror ni förresten att jag får nåt fika?).
Det ställs dessutom krav på mig att jag ska vara snäll.
Vad är det för nymodigheter? Jag är väl som jag är och så är det med den saken. Om jag känner för att morra på husse av valfri anledning ska jag INTE behöva gå till hallen och skämmas.
Det värsta är ändå att när det väl är dags för natt (som bekant bestämmer ju matte och husse när natten inträffar) så ska jag slitas upp ur min Törnrosasömn och skuffas ut i arabrummet.

Varför?

Då måste jag ju ägna minst 10 minuter åt att jobba upp samma goa värme i min sovgrop som jag redan hade i soffan.
Energislöseri är vad det är, och matte som säger sig vara miljövän...

Dessutom blir det väldigt förvirrat när jag vaknar till under natten.
I natt tillexempel. Då vaknade jag och fattade inte riktigt var jag hade hamnat.
Jag gjorde naturligtvis det enda rätta och tog mig på vingliga ben ut i vardagsrummet och ropade på matte för full hals.
Oj så arg hon blev.

Hon talade om för mig att det INTE var dags för frukost, att jag INTE skulle väcka henne mitt i natten och att jag INTE skulle springa in i sovrummet och ropa på husse för hjälp.
För tydligen så tycker husse som matte, även om det mest verkade som om han sov just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0