Twittra twatt twuttrat?

Det där med Twitter har jag inte riktigt förstått mig på.
För min del räcker det utmärkt med en blogg, men jag är väl inte så värst hipp dårå.

Nu ska man dock kunna Twittra helt automagiskt och då skulle jag väl kunna överväga det...
Tydligen så ska åtminstone hundar klara av det där microbloggandet och då borde jag väl fixa det jag med.

OBSERVERA att jag inte har sagt att jag ska börja, bara att jag skulle kunna klara av det.

Enligt Storebror F skulle mina Tweets bli lite enahanda:

Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig mat!
Ge mig min filt!

&

Flytta på dig fetknopp , där ska jag ligga!


Han fångar det på pricken tycker jag så jag väntar nog ett tag till med det där...


     




Enligt exprätterna så funkar det såhär:

Programmet som kommer att heta Bowlingual bygger på en liten låda med samma namn som sålts sedan några år i Japan. Bowlingual sägs översätta en hund skall till text som förklara vilken sinnesstämning hunden befinner sig i.

Bowlingual ska enligt Index Corp kunna avgöra om din hund är glad, ledsen, arg, frustrerad, på sin vakt eller kissnödig. Med hjälp av den kommande Iphone-applikationen så ska en bild på hunden tillsammans med en statusuppdatering av hundens sinnesstämning skickas till hundens Twitter-konto.

En japansk version av Iphone-applikationer kommer att släppas i sommar följt av en engelsk version kort därefter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0