bättre förr?

Nu funkar värmen i våran lägenhet igen!

Det är riktigt behagligt och jag slipper frysa.
Jag blir till och med sugen på glass.

Alla är ju inte så knäppa som matte som kan köpa mjukglass mitt i vintern...



Men en liten pinnglass kanske?

Förr (när det var bättre) så länsade matte alltid Hemglassbilen varannan torsdag.
Då hade vi alltid glasspinnar hemma.
Nu säger hon att det är godare med Lejonet och Björnen och att det är nyttigare att ha matlådor i frysen.

Tråk.

Det är mycket svårare att öppna Lejonet & Björnen-paketen ju...

Glasspinnarna var jättelätta att komma åt om man väl hade fått upp frysdörren.
En gång hade matte bara stängt dörren till frysen lite.

Sen låg det 15 söndertuggade träpinnar på golvet hemma.
Jag känner mig tvungen att citera Maria Montazami:

MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0