frostbiten

Idag var det visst inte så bråttom ur sängen för matte och husse.
De mumlade nåt om att det var så kallt utanför täcket.

Ja just det!

Där jag gick omkring, huttrandes, på gränsen till förfrysning var det JÄTTEKALLT!

Det är nåt som inte stämmer med elementen säger matte.
Hon och husse vrider upp dem till max men det är fortfarande frostgrader både på elementen och på golvet.
Jag försöker bädda ner mig så gott det går på dagen när jag är ensam men det är inte alltid så lätt.

Men i morse, när jag hade vaknat och kollat om det fanns frukost i köket (och det till min stora förvåning inte fanns det) tyckte jag gott att de kunde vakna och gå upp med mig.

Om inte annat för att ge mig lite mat så jag har nåt att hålla igång kroppen på nu när så mycket energi går åt till att bara hålla lilla stackars grisen varm.

Matte tyckte lite annorlunda (om uppstigningen).
Husse sov.

Så jag fick först ropa på dem.
Det gick lite bra - jag fick svar i alla fall.

Sen testade jag att banka på grinden.
Bara lite. Tre gånger vänligt men bestämt.
Det funkade sämre. Matte skällde lite.

Slutligen fick jag ta till det tunga artilleriet.
Banka köksdörren i sovrumsväggen så att det dundrar (lite) i sovrummet.
Det tog skruv. Då vaknade till och med husse.

Fast han var inte så värst glad.


Jag fick i alla fall till slut min frukost och sen fick jag gos och en nybäddad soffa.
Jag ska se om jag kan göra nåt åt kylan också under dagen.
Då kanske matte och husse kommer ur sängen lite snabbare i fortsättningen.





Så går det, om det inte blir varmare snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0