kurragömmagrisen del 2

Jag var väldigt duktig på att gömma en gång till (förutom den där gången i lådan)!
Det var också när vi bodde i ettan, och jag fortfarande var sådär liten.




Då hade husse gått iväg och skulle jobba hela natten och äldsta lillebrorsan kom och hälsade på oss.

Nån gång på kvällen kom Mr S. förbi och sa hej.
Sen gick matte och brorsan iväg och hälsade på husse en stund.

De kom hem mitt i natten (på riktigt, inte mattes fjantiga uppfattning om mitt i natten som är när hon vill sova och jag vill ha frukost).
Då var jag puts väck.

Herrejösses vad de letade!

Överallt letade de, speciellt i lådan där jag gömde mig den där andra gången.
Fast jag var inte i lådan.
Då trodde matte att jag hade gått på upptäcktsfärd utanför hallen när Mr S. kommit på besök.
Så de började leta i hela trapphuset.
Matte undrade om det var OK att ringa på hos grannen 02:00 en söndagsnatt och fråga om de sett en svart gris, stor som ett mjölkpaket ungefär.
Fast sen kom hon på att det kanske inte vore den bästa idén hon nånsin kommit på.
Bra idé (den andra alltså)!

Jag var nämligen inte i trapphuset heller!

Jag hade listigt krupit in och upp i den hoprullade madrassen som lillbrorsan skulle sova på senare.
Det var helt fascinerande sa matte - hur jag hade lyckats krypa in i madrassen (och upp ca 50cm från golvet) utan att madrassen hade vält.

Man är väl ninja sa jag.
Madrassninja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0