mattes nya leksak...

Min matte har en ny leksak.
I vanlig ordning när matte tycker nåt är skojigt ska jag och husse utsättas för det också (och helst tycka att det är lika skojigt).

Eftersom husse inte var hemma igår fick jag vara ensam testkanin.

Hela leksaken är ytterligare ett steg på vägen mot Googles totala världsherravälde tror jag.
Man kopplar upp sig mot en Ted Gärdestadlåt som vet vart man är och sen talar Google om hur långt man har gått, hur länge man har gått, hur höga backar man har gått upp för och hur länge man har pausat.

Så här gick vi:



Eller i siffror och bokstäver:

Total distans: 0.57 km (0.4 mi)
Total tid: 18:44
Rörlig tid: 5:41
Genomsnittlig hastighet: 1.82 km/h (1.1 mi/h)
Genomsnittlig rörlig hastighet: 6.02 km/h (3.7 mi/h)
Maxhastighet: 12.11 km/h (7.5 mi/h)
Minimihöjd: 55 m (181 ft)
Maxhöjd: 95 m (311 ft)
Höjdvinst: 77 m (252 ft)
Maxlutning: 0 %
Minimilutning: 0 %
Inspelad: 3 10 12 18:10:24 GMT+02:00 2010
Aktivitetstyp: Kvällspromenad


Banprofil:


Jag tycker det är lite fjantigt att hålla på och ta reda på vart man har gått.
Vet man inte hur man går är det väl kanske lite sent att ta reda på det efteråt..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0