Dag 12

Dag 12 – En bild på ett ställe där jag har varit

Här var jag en gång.


Det är Mc Donalds i Uddevalla.

Det var när jag var liten och vi hade varit i Värmland.
Matte och husse var hungriga så vi stannade för att äta.

En mycket ung och synnerligen nervös medarbetare kom fram till oss och pep ur sig att de inte tillät hundar i restaurangen.
Matte svarade att jag minsann inte var nån hund, sen fortsatte hon äta pommes frites.
Den synnderligen nervösa medarbetaren försvann och kom tillbaka efter en stund och sa att inga djur var tillåtna, på grund av allergirisken.

Då sa husse att jag inte är allergen (det är jag inte, alla tål mig utom husse - det har han papper på).
Nervösa killen försvann och kom tillslut tillbaka en sista gång och kved fram att inga djur var tillåtna alls, den här gången på grund av sanitära skäl.

Ohälsosam kan han vara själv tänkte jag och vi fick snällt promenera ut igen.
Det gjorde inte så mycket, för vi hade ändå nästan käkat upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0